Algemene Voorwaarden
Employee Wellbeing Company BV
1. Definities
1.1 In deze Algemene Voorwaarden (hierna voorwaarden) wordt verstaan onder:
- Employee Wellbeing Company BV: bedrijf, gevestigd aan Herculesplein 207 3584 AA, te Utrecht, opererend onder de handelsnaam:EnergyPlatform, welk bedrijf ook onder de bepalingen van deze voorwaarden vallen indien met Employee Wellbeing Company BV wordt gecontracteerd. Employee Wellbeing Company BV maakt vitaliteitsprogramma’s, die als doel hebben het bevorderen van de vitaliteit van de deelnemers. Employee Wellbeing Company BV geeft geen – en stelt zich niet tot doel tot het verstrekken van – medische adviezen op welke wijze dan ook.
- Opdrachtgever: de (rechts)persoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf en een overeenkomst aangaat met Employee Wellbeing Company BV, of in dit geval EnergyPlatform dat operereert onder de handelsnaam EnergyPlatform.
- Werknemer/ Deelnemer: iedere persoon die al dan niet in dienstverband via Opdrachtgever deelneemt aan één de diensten van Employee Wellbeing Company BV.
- Waar in deze voorwaarden over Employee Wellbeing Company BV wordt gesproken kan ook EnergyPlatform worden gelezen indienmet een van deze twee bedrijven een overeenkomst is gesloten.
2. Algemeen
2.1 Alle opdrachten van Opdrachtgever worden geacht uitsluitend aan Employee Wellbeing Company BV te zijn gegeven en niet aan enige aan Employee Wellbeing Company BV verbonden persoon of personen. Ook indien het de (stilzwijgende) bedoeling is dat een opdracht door een bepaalde persoon wordt uitgevoerd.
2.2 Employee Wellbeing Company BV behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen die van ondergeschikt belang zijn, zijn geldend zonder instemming van Opdrachtgever. Andere wijzigingen worden aan Opdrachtgever kenbaar gemaakt.
2.3 Het is aan de Opdrachtgever om werknemers van de inhoud van deze algemene voorwaarden op de hoogte te brengen.
3. Toepasselijkheid
3.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die Employee Wellbeing Company BV verleent, waaronder onder meer al haar Vitaliteitsprogramma’s (Losse programma’s, Themaweken en Specials), het (verrichten van activiteiten op ons) EnergyPlatform, op Trainingen & Webinars, Mini Webinars, op de Customer Success Manager en coach, de EnergyBoosters (microlearnings) en Academy, Campagnes en alle andere adviezen in de ruimste zin des woords, het geven van instructies, het showen van modellen, de verkoop van producten/ diensten en op alle opdrachten aan en aanbiedingen, offertes, overeenkomsten, correspondentie, onderhouden, e.d. van Employee Wellbeing Company BV. Deze voorwaarden gelden ook voor eventuele aanvullende of vervolgopdrachten indien geen nieuwe voorwaarden ter hand zijn gesteld. Tevens gelden deze voorwaarden voor nieuwe diensten of nieuwe onderdelen in een Vitaliteitsprogramma, die op het moment van ondertekening van de overeenkomst of offerte nog niet bekend waren.
3.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig in het geval dat deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen. De toepasselijkheid van eventuele door Opdrachtgever gehanteerde inkoop of andere voorwaarden worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Indien door Opdrachtgever zonder commentaar een offerte of overeenkomst wordt aanvaard, geldt dit als instemming met de toepasselijkheid van de voorwaarden van Employee Wellbeing Company BV. De voorwaarden zijn eveneens toepasselijk op overeenkomsten met Opdrachtgever, waarbij voor de uitvoering daarvan derden, al dan niet in dienstverband, betrokken dienen te worden.
3.3 In het geval een of meerdere (gedeelte van) bepaling(en) van deze voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, dan blijven de overige bepalingen volledig van toepassing en zal/ zullen de nietige of vernietigde bepaling(en) van deze voorwaarden worden vervangen door (een) nieuwe, rechtens toelaatbare bepaling(en). Hierbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke nietige of vernietigde bepaling(en) in acht genomen.
3.4 Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden, dan wel indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze voorwaarden is geregeld, dan dient de uitleg plaats te vinden en dient er te worden gehandeld ‘naar de geest’ van deze bepalingen respectievelijk naar deze voorwaarden.
3.5 Indien Employee Wellbeing Company BV stilzwijgend afwijking van deze voorwaarden toe staat, doet dit nimmer af aan haar recht om alsnog onmiddellijke en correcte naleving van de voorwaarden te eisen. Opdrachtgever kan nooit enig recht doen (laten) gelden op grond van het feit dat Employee Wellbeing Company BV niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden heeft verlangd van Opdrachtgever.
4. Offertes en aanbiedingen voor Opdrachtgever
4.1 Alle aanbiedingen en offertes en overeenkomsten van Employee Wellbeing Company BV zijn vrijblijvend. Een door Employee Wellbeing Company BV verstuurde offerte/ aanbieding/ overeenkomst is geldig tot de datum genoemd in de offerte/ aanbieding, of indien geen datum is vermeld tot 30 dagen na de offerte- of aanbiedingsdatum. Bij aanvaarding door Opdrachtgever van een aanbieding, behoudt Employee Wellbeing Company BV zich het recht voor om het aanbod binnen 5 werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.
4.2 Het aanbod is uitsluitend gebaseerd op de daartoe door Opdrachtgever verstrekte informatie, waarbij Employee Wellbeing Company BV mag vertrouwen op de juistheid en volledigheid daarvan. Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van bedoelde informatie.
5. Totstandkoming van de overeenkomst met Opdrachtgever
5.1 Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod, dan is Employee Wellbeing Company BV daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Employee Wellbeing Company BV uitdrukkelijk met de afwijking instemt.
5.2 Employee Wellbeing Company BV kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien Opdrachtgever redelijkerwijs begrijpt of zou moeten begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
5.3 De overeenkomst tussen Employee Wellbeing Company BV en Opdrachtgever komt tot stand op het moment dat de door Employee Wellbeing Company BV aan Opdrachtgever verzonden offerte c.q. correspondentie of voorstel schriftelijk, waaronder per e-mail, door Opdrachtgever wordt geaccepteerd, dan wel indien de door Employee Wellbeing Company BV aan Opdrachtgever verzonden opdrachtbevestiging door Opdrachtgever op enige wijze wordt bevestigd, waaronder mondelinge toezegging, dan wel op het moment dat Employee Wellbeing Company BV met instemming van Opdrachtgever aanvang maakt met de uitvoeringshandelingen. De opdrachtbevestiging wordt geacht de overeenkomst volledig weer te geven.
6. Levering en uitvoering overeenkomst algemeen en duur
6.1 De uitvoering van de werkzaamheden van Employee Wellbeing Company BV geschiedt naar beste kunnen, inzicht en vermogen. Uitvoering van de werkzaamheden zijn echter te definiëren als een inspanningsverplichting en kunnen nimmer een resultaatverplichting bevatten.
6.2 Het is noodzakelijk dat ook de Opdrachtgever en werknemers van de Opdrachtgever zich inspannen om progressie te kunnen maken.
6.3 Het Jaarprogramma is op maat samengesteld voor Opdrachtgever. De onderdelen uit de dienstverlening van het Jaarprogramma staan beschreven in de Overeenkomst/ Offerte.
6.4 Bij de uitvoering van de werkzaamheden baseert Employee Wellbeing Company BV zich mede op de door Opdrachtgever en haar werknemers verstrekte informatie en gegevens. Opdrachtgever verleent tijdig en op een wijze waarop Employee Wellbeing Company BV dit verlangt, de juiste informatie en gegevens aan Employee Wellbeing Company BV, welke Employee Wellbeing Company BV overeenkomstig haar oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende opdracht. Opdrachtgever vergewist zich ervan dat de juistheid van deze informatie en gegevens onder de verantwoordelijkheid van Opdrachtgever valt. Eventuele kosten om informatie of gegevens te verkrijgen zijn voor rekening van Opdrachtgever.
6.5 Employee Wellbeing Company BV streeft er altijd naar en doet haar uiterste best om op de afgesproken termijn(en) een dienst te leveren. Een afgesproken termijn(en) voor het leveren van een dienst of goed door Employee Wellbeing Company BV kan echter nimmer beschouwd als een fatale termijn, maar slechts als richtlijn, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Opdrachtgever is ook bij afwijking van de opgegeven leveringstermijn verplicht de zaken en diensten af te nemen en te betalen. Bij overschrijding van een termijn dient Opdrachtgever Employee Wellbeing Company BV derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. Employee Wellbeing Company BV dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te kunnen geven aan de overeenkomst. Overschrijding van deze termijnen verplicht Employee Wellbeing Company BV niet tot enige schadevergoeding en geeft Opdrachtgever niet het recht de overeenkomst te ontbinden, tenzij sprake is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid van Employee Wellbeing Company BV.
6.6 Indien er een onderdeel wordt afgenomen door opdrachtgever dat op locatie (offline) zou worden verzorgd, kan Employee Wellbeing Company BV dit wegens onvoorziene omstandigheden omzetten in een online event. Indien Employee Wellbeing Company BV van mening is dat het omzetten naar een online event niet mogelijk is, dan is Employee Wellbeing Company BV hiervoor niet aansprakelijk en is geen schade verschuldigd aan Opdrachtgever. Indien het omzetten naar een online event wel mogelijk is, maar dit extra kosten voor Employee Wellbeing Company BV met zich mee brengt, dan heeft de Opdrachtgever de keuze om het online event al dan niet te laten plaatsvinden, waarbij extra kosten aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
6.7 Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het handelen en nalaten van zijn werknemers vooraf, tijdens en na de uitvoering van de overeenkomst. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de veiligheid van haar werknemers.
6.8 De uitvoering van de verstrekte opdracht geschiedt uitsluitend ten behoeve van Opdrachtgever. Derden kunnen aan de inhoud van de verrichte werkzaamheden geen rechten ontlenen.
7. Doorlopende licentie programma
7.1 Bij afname van een programma sluit Opdrachtgever automatisch een licentie af voor toegang tot het EnergyPlatform.
7.2 De ingangsdatum van de licentie is de dag waarop de overeenkomst tussen Employee Wellbeing Company BV en Opdrachtgever wordt gesloten, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Zodra het verschuldigde bedrag op de rekening van Employee Wellbeing Company BV is bijgeschreven en Employee Wellbeing Company BV de omgeving voor Opdrachtgever gereed heeft, zal Employee Wellbeing Company BV de toegang verlenen tot het EnergyPlatform en het gekozen pakket.
7.3 Het eerste licentiejaar – periode van 1 (zegge: één) jaar – zit bij de kosten van afname van het programma inbegrepen. Na dit jaar loopt deze licentie jaarlijks automatisch stilzwijgend door, waarbij deze licentie ieder jaar telkens voor de duur van 1 jaar (zegge één jaar) wordt verlengd, tot wederopzegging onder de voorwaarden als in dit artikel beschreven.
7.4 Opdrachtgever kan de licentie beëindigen door uiterlijk 3 maanden (zegge: drie maanden) schriftelijk met reden bekleed, voor elke verleningstermijn van de licentie, de licentie af te melden voor verlenging. Opdrachtgever kan dit doen door een e-mail te sturen naar Employee Wellbeing Company BV; info@energyplatform.nl. U ontvangt hierover een bevestiging van Employee Wellbeing Company BV. De licentie blijft dan steeds bestaan tot het oorspronkelijke aflopen van de licentie, 1 jaar (zegge: één jaar) vanaf de ingangsdatum van de licentie, dan wel tot afloop van een verlegende licentie, maar zal daarna niet meer verlengd worden.
7.5 Indien Opdrachtgever de licentie van het Jaarprogramma, of een al verlengde licentie, niet opzegt op de manier als in art. 7.4, dan worden de kosten voor een (volgend) verlengd licentiejaar in rekening gebracht (zoals de kosten die zijn vermeld in de Overeenkomst/ Offerte), welke kosten de Opdrachtgever binnen de factuurtermijn dient te voldoen.
7.6 Een verlengde licentie kan Opdrachtgever niet tussentijds opzeggen.
7.7 Employee Wellbeing Company BV kan echter om haar moverende reden de licentie na de eerste licentieperiode ieder moment stopzetten met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand (zegge: één maand).
8. Privacy
8.1 Employee Wellbeing Company BV verwerkt (een gering aantal) Persoonsgegevens en houdt zich hierbij aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en andere toepasselijk wet- en regelgeving. Naast de maatregelen die in dit artikel genoemd worden, heeft Employee Wellbeing Company BV een verwerkingsregister opgesteld en een protocol datalekken.
8.2 Employee Wellbeing Company BV verwerkt persoonsgegevens, waaronder mogelijk – echter enkel in het geval deze verstrekt worden op initiatief van de werknemer aan Employee Wellbeiing Company, bijzondere persoonsgegevens. Werknemer wordt bij acceptatie van de Privacy- en Cookie Voorwaarden, en het akkoord op de Toestemmingsverklaring, geacht uitdrukkelijke geïnformeerde toestemming te hebben gegeven voor het verwerken van deze gegevens. Opdrachtgever staat hiervoor in en verschaft haar werknemers zo nodig vooraf extra informatie en vrijwaart Employee Wellbeing Company BV in geval een werknemer beoogd geen uitdrukkelijke geïnformeerde toestemming te hebben gegeven.
8.3 Werknemer dient met de Toestemmingsverklaring en Privacy- en Cookieverklaring van Employee Wellbeing Company BV akkoord te gaan voor de werknemer gebruik kan maken van de dienstverlening van Employee Wellbeing Company BV.
8.4 Wij verstrekken of verkopen de persoonsgegevens van de werknemers niet aan derden, zoals andere bedrijven of organisaties, tenzij dit benodigd is voor de uitvoering van onze dienstverlening en tenzij wij hier krachtens de wet toe verplicht zijn. De bedrijven waarvan het noodzakelijk voor de uitvoering van onze dienstverlening kan zijn om gegevens aan te verstrekken zijn: City Challenge B.V., Demio, Brevo, SurveyMonkey, Simplicate BV, Hubspot. Zo mogelijk kunnen wij toekomstig ook aan andere bedrijven, waarvan het noodzakelijk voor de uitvoering van onze dienstverlening is, persoonsgegevens verstrekken. Tevens kunnen wij gegevens verstrekken aan de benodigde Projectmanager of Coach of degene die de Webinar of Training geeft. Met deze partijen hebben wij verwerkersovereenkomsten afgesloten. Bij afname van onze dienstverlening wordt ermee akkoord gegaan dat gegevens naar deze partijen verzonden kunnen worden.
8.5 In het geval Employee Wellbeing Company BV een boete krijgt opgelegd van de Autoriteit Persoonsgegevens of een andere instantie, doordat de Opdrachtgever in strijd handelt met een tussen partijen gesloten overeenkomst of de offerte of de AVG, of andere privacy rechtelijke wetgeving, in de ruimste zin des woords, dan wordt deze boete verlegd naar de Opdrachtgever die deze boete dient te voldoen.
8.6 Employee Wellbeing Company BV kan tijdens een Training & Webinar of Event etc. foto’s maken die worden gebruikt, bijvoorbeeld door plaatsing op de website van Employee Wellbeing Company BV. Indien er personen zijn die geen toestemming gegeven voor het gebruik van deze foto’s dienen zij dat vooraf aan te geven. Indien dit niet gebeurt wordt toestemming verondersteld aanwezig te zijn.
8.7 Binnen één maand na afloop van de overeenkomst verwijdert Employee Wellbeing Company BV alle verzamelde persoonsgegevens en alle daaruit voortvloeiden resultaten die zijn verkregen via de dienstverlening van Employee Wellbeing Company BV, tenzij het noodzakelijk is op grond van de wet of een bevel van een bevoegde instantie, dat Employee Wellbeing Company de persoonsgegevens langer dient te bewaren, of hier een gerechtvaardigd belang voor heeft.
8.8 De Privacy- en Cookie Voorwaarden en Verwerkersovereenkomst van Employee Wellbeing Company zijn eveneens toepasselijk op de Overeenkomst met Opdrachtgever.
9. Geheimhouding
9.1 Het is Employee Wellbeing Company BV en Opdrachtgever niet toegestaan om informatie, die vertrouwelijk van aard is c.q. zou kunnen zijn, aan derden die niet betrokken zijn bij de overeenkomst te verstrekken dan wel de informatie te gebruiken voor een ander doel dan waarvoor deze verkregen werd. Voor deze informatie geldt een geheimhoudingsplicht. Informatie geldt als vertrouwelijk indien dit door een der partijen is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
9.2 De verplichtingen op grond van dit artikel blijven tevens van kracht na (tussentijdse) beëindiging van de overeenkomst.
9.3 Vertrouwelijke informatie mag alleen gedeeld wordt indien dit noodzakelijk is in het contact met de juridisch adviseurs van Employee Wellbeing Company BV, of andere personen of organisaties die Employee Wellbeing Company BV kunnen bijstaan.
10. Vitaliteitsprogramma’s
10.1 Employee Wellbeing Company BV heeft drie verschillende Vitaliteitsprogramma’s: Losse Programma’s, Themaweken en Specials. Ieder pakket kent haar eigen set aan producten en diensten. Werknemers hebben alleen toegang tot de onderdelen die het gekozen pakket door Opdrachtnemer bevatten, zoals staande in de Overeenkomst/ Offerte. Het Jaarprogramma is het meest uitgebreide pakket en geeft de werknemers van Opdrachtgever toegang tot alle dienstverlening van Employee Wellbeing Company BV.
10.2 De onderdelen die het gekozen pakket bevat staan in de onderliggende overeenkomst of offerte beschreven en in de bijgevoegde brochure bij deze overeenkomst of offerte.
10.3 Employee Wellbeing Company BV behoudt zich het recht voor om onderdelen uit het pakket te wijzigen, te veranderen, aan te vullen of te verwijderen. Indien de wijziging een verbetering betekent voor Opdrachtgever, wordt Opdrachtgever bij deze geacht akkoord te zijn met de verbetering. Indien onderdelen niet meer beschikbaar zijn in het pakket zal Employee Wellbeing Company BV dit kenbaar maken aan Opdrachtgever en op verzoek van Opdrachtgever een passende compensatie verzorgen.
10.4 In de artikelen 11 t/m 15 staan de verschillen onderdelen uit de Vitaliteitsprogramma’s beschreven met de bijbehorende voorwaarden.
11. EnergyPlatform
11.1 EnergyPlatform is een online platform waar medewerkers direct de beschikking hebben over een groot aanbod aan webinars & trainingen, Mini Webinars, coaching programma’s, een Academy en EnergyBoosters.
11.2 EnergyPlatform vormt een vast onderdeel van onze dienstverlening. Afname van een vitaliteitsprogramma houdt dus afname van EnergyPlatform in. Bij afname van onze dienstverlening wordt toegang tot EnergyPlatform verschaft.
11.3 Opdrachtgever is gehouden de betaling te voldoen voor de afgesproken en geboekte Webinars & Trainingen. Eventueel kunnen er door werknemer EnergyPoints worden gespaard door deelname aan Webinars & Trainingen en EnergyBoosters. De werkgever kan desgewenst een beloningsysteem koppelen aan de EnergyPoints.
11.4 Onder Academy valt alle content die Employee Wellbeing Company BV verspreidt, zoals artikelen en video’s die Employee Wellbeing Company BV heeft ontwikkeld. Op deze content zijn naast deze voorwaarden de Gebruiksvoorwaarden, als vermeld op de website en online platform, van toepassing.
11.5 Na afloop van een Webinar of Training wordt in beginsel hierover informatie verstrekt op EnergyPlatform via de EnergyBoosters. Op deze content zijn naast deze voorwaarden de Gebruiksvoorwaarden, als vermeldt op de website en online platform na inloggen op www.energyplatform.nl, van toepassing.
12. Customer Success Manager
12.1 De Customer Success Manager stelt samen met de klant een implementatieplan op.
12.2 Customer Success Manager en advies wordt geleverd bij onder meer de opstart en implementatie van vitaliteitsprogramma’s, het ontwikkelen van campagnes, het begeleiden van projecten, het organiseren van sessies voor het management.
13. Verstrekte informatie
13.1 Gesprekken met de Coach zijn bedoeld om een luisterend oor te bieden en laagdrempelige adviezen en tips te vertrekken en eventueel de werknemers door te verwijzen naar de HR van Opdrachtgever en/ of te adviseren om een gesprek met een arts te maken.
13.2 Employee Wellbeing Company, geeft geen – en stelt zich niet tot doel tot het verstrekken van – medische adviezen op welke wijze dan ook. Adviezen van de Coach dienen nooit te vervanging van het consulteren van een arts of ander medische deskundige. Opdrachtgever dient dit duidelijk aan haar werknemers uit te leggen.
13.3 Aan de adviezen, tips, informatie etc. verstrekt vanuit Employee Wellbeing Company kunnen geen rechten worden ontleend. Eventuele schade, indirect of direct, in welke vorm dan ook, ontstaan of mogelijk ontstaan door het opvolgen of handelen naar adviezen van de coach, geschiedt voor het risico van Opdrachtgever en haar werknemer. Employee Wellbeing Company BV is op geen enkele wijze aansprakelijk hiervoor.
14. Webinars & trainingen
14.1 Webinars & trainingen (webinars, Mini Webinars, (online) teamsessies en inspiratiesessies) worden ingekocht doormiddel van afname van één Themaweek of Los programma. Ook kunnen deze in overeenstemming met de klant afzonderlijk of extra worden ingekocht (bij het Jaarprogramma).
14.2 Er zijn drie soorten webinars & trainingen:
- Trainingen op locatie.
- Online Webinars.
- Mini webinars.
14.3 Employee Wellbeing Company BV biedt Webinars & Trainingen aan. In overeenstemming met de klant wordt hier een geschikt kanaal voor gekozen, zoals Microsoft Teams, Zoom of Demio.
14.4 Indien opdrachtgever een Training/ Workshop op locatie heeft afgenomen, geldt het adres van de locatie van de Opdrachtgever. Indien Opdrachtgever de uitvoering van de werkzaamheden op een andere locatie wil laten plaatsvinden, dan dient Opdrachtgever dit tijdig aan Employee Wellbeing Company BV kenbaar te maken. Employee Wellbeing Company BV kan hiervoor extra kosten in rekening brengen.
14.5 Opdrachtgever is ertoe gehouden ervoor te zorgen dat de plaats van uitvoering van de werkzaamheden hiervoor geschikt is (gemaakt) en dat de toegang tot de plaats voldoende bereikbaar en veilig is. Indien Opdrachtgever een Training buiten, al dan niet in de openbare ruimte, wil laten plaatsvinden dan liggen alle risico’s voor Opdrachtgever en wordt deze ‘ruimte’ gezien als locatie van Opdrachtgever. Indien hetgeen in de eerste zin beschreven van art. 13.3 niet het geval is, kan Employee Wellbeing Company BV besluiten de Training geheel of gedeeltelijk geen doorgang te laten vinden, zonder dat Opdrachtgever enige aanspraak kan maken op een schadevergoeding.
14.6 Het risico van eventueel voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde zaken, waaronder het verlies, beschadiging of waardevermindering gaat op Opdrachtgever over op het tijdstip waarop deze aan Opdrachtgever juridisch en/of feitelijk worden geleverd en daarmee in de macht van Opdrachtgever of van een door Opdrachtgever aan te wijzen derde worden gebracht.
14.7 Bij overlast door wangedrag van een van de werknemers, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot, alcohol- of drugsgebruik, verstoring van de Webinar of Training, is de trainer gerechtigd de betrokken personen te (doen) verwijderen.
14.8 Tijdens de Training of in de directe omgeving waar de Training wordt gegeven dient Opdrachtgever ervoor te zorgen dat een persoon aanwezig is met een geldige EHBO-diploma.
14.9 Na de uitvoering van de overeenkomst is Employee Wellbeing Company BV niet verantwoordelijk voor enige schoonmaak- of opruimwerkzaamheden, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
14.10 Deelnemers van de Webinars & Trainingen kunnen zich tot 1 week voor de Webinar of Training uitschrijven van deelname. Latere uitschrijvingen, niet verschijnen of gedeeltelijk volgen van een Webinar of Training wordt gezien als deelname.
14.11 Employee Wellbeing Company BV behoudt zich het recht voor de training te annuleren bij onvoldoende inschrijvingen of doordat een situatie van overmacht is ontstaan aan de kant van Employee Wellbeing Company BV. Employee Wellbeing Company BV zal zonder verdere kosten en indien mogelijk een nieuwe datum ter beschikking stellen in geval van annulering van haar zijde waarvoor werknemers zich weer kunnen uitschrijven met in achtneming van art. 13.8. Bij tijdige uitschrijving zal een eventueel reeds betaald factuurbedrag door Employee Wellbeing Company BV aan Opdrachtgever worden gerestitueerd.
14.12 Employee Wellbeing Company BV is te allen tijde gerechtigd een trainer, door haar met de uitvoering van de overeenkomst belast, te vervangen door een andere trainer.
15. Campagnes
15.1 Employee Wellbeing Company BV kan in opdracht van Opdrachtgever Campagnes lanceren voor Opdrachtgever.
15.2 Er zijn diverse Standaard Campagnes die Employee Wellbeing Company BV voor het bedrijf van Opdrachtgever kan lanceren, te denken valt onder meer aan:
- Het aanbieden van videocontent;
- Het lanceren van nieuwsbriefcampagnes;
- Intranet berichten;
- Communicatie voor leidinggevenden.
Op aanvraag kunnen er buiten de standaardpakketten nog Aanvullende Campagne onderdelen worden afgenomen, zoals: - De ontwikkeling van magazines (online + hardcopy);
- De ontwikkeling van gadgets;
- De ontwikkeling van posters en banners.
15.3 In samenspraak met Opdrachtgever en waar mogelijk op basis van de wensen van Opdrachtgever, ontwikkelt Employee Wellbeing Company BV Aanvullende Campagnes zoals hierboven genoemd. Employee Wellbeing Company BV stuurt eerst concepten van de Aanvullende Campagnes ter goedkeuring aan Opdrachtgever, voordat Employee Wellbeing Company BV tot het drukken/ definitief laten maken van Aanvullende Campagnes overgaat. Opdrachtgever kan op het eerste concept in overleg nog beperkte veranderingen aangeven aan Employee Wellbeing Company BV, waarna Employee Wellbeing Company BV een tweede concept zal toesturen. Op dit tweede concept is het mogelijk om in overleg nog een kleine (qua kosten en tijd) verandering door te laten voeren. Wanneer gewenste veranderingen van Opdrachtgever zodanig veel tijd en/ of kosten in beslag nemen dat deze niet meer onder de begroting van de oorspronkelijke opdracht geacht wordt te zijn inbegrepen, dan kan Employee Wellbeing Company BV deze extra tijd en kosten aan de Opdrachtgever doorberekenen. Op zogenoemde Standaard Campagnes zoals benoemd in artikel 17.2 kan opdrachtgever geen wijzigingen aanbrengen. Dit zijn Standaard Campagne onderdelen die zijn opgenomen in de pakketten Losse programma’s, Themaweken en Specials.
15.4 De kosten voor het drukwerk of ander tastbaar materiaal die gemaakt worden voor het uitvoeren van de Aanvullende Campagnes, worden achteraf aan de Opdrachtgever in rekening gebracht op basis van de daadwerkelijk gemaakte kosten.
15.5 Opdrachtgever verkrijgt een licentie om de op maat gemaakte Aanvullende Campagnes voor onbepaalde tijd te gebruiken binnen het bedrijf van Opdrachtgever.
15.6 Opdrachtgever mag geen wijzigingen aanbrengen in de Aanvullende Campagnes dan na uitdrukkelijk schriftelijke toestemming van Employee Wellbeing Company BV.
15.7 Opdrachtgever zal Employee Wellbeing Company BV onmiddellijk op de hoogte stellen indien Opdrachtgever inbreuken op de auteursrechten van de Standaard of Aanvullende Campagnes vaststelt of vermoedt.
15.8 Employee Wellbeing Company BV mag Campagnes online delen op onder andere social media, tenzij Opdrachtgever gegronde reden heeft om Employee Wellbeing Company BV te verzoeken om de campagnes niet te delen.
16. Soorten Accounts
16.1 Hoofdbeheerdersaccount; In het Hoofdbeheerdersaccount wordt de klantomgeving beheert, te weten: aanmelden van de klant op het platform, plaatsen van trainingen, bijhouden van inschrijvingen, plaatsen van events, plaatsen van nieuwe content, toevoegen van nieuwe medewerkers en het versturen nieuwsbrieven. In het Hoofdbeheerdersaccount kunnen alleen bevoegde vaste medewerkers van Employee Wellbeing Company BV inloggen. Deze medewerkers hebben tevens een geheimhoudingsovereenkomst getekend.
16.2 Projectmanager & coach account: Projectmanagers en coaches hebben tevens een eigen beheeromgeving waar zij inzicht hebben in de trainingen, bijhouden van inschrijvingen, trainingstijden en locaties.
16.3 HR account: met dit account kunnen HR medewerkers trainingen aanmaken. HR medewerkers hebben inzicht in de inschrijvingen voor Trainingen & Webinars.
17. Wijziging van de overeenkomst
17.1 Indien zich feiten of omstandigheden wijzigen dan is Opdrachtgever gehouden Employee Wellbeing Company BV onverwijld te informeren omtrent gewijzigde feiten en omstandigheden die van belang kunnen zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Indien de gewijzigde omstandigheden ontstaan zijn door toedoen van Opdrachtgever, of haar toerekenbaar zijn krachtens schuld, de wet, een rechtshandeling of een in het verkeer geldende opvattingen, zullen eventueel daaruit voortvloeiende (extra) kosten of meerwerk aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
17.2 In het geval de omstandigheden waarvan Employee Wellbeing Company BV en Opdrachtgever op het moment van totstandkoming van de overeenkomst zijn uitgegaan zich zo aanmerkelijk wijzigen dat daardoor naleving van de overeenkomst of een deel daarvan in redelijkheid niet van Employee Wellbeing Company BV kan worden verlangd, dan zal Employee Wellbeing Company BV Opdrachtgever mededeling doen over deze tussentijdse wijziging, zonder dat zij schadeplichtig is tegenover Opdrachtgever. Employee Wellbeing Company BV heeft tevens het recht de uitvoering van de overeenkomst te wijzigen, indien het niet mogelijk blijkt om de opdracht zoals overeengekomen uit te voeren, of indien het een wijziging betreft die een verbetering betekent. Afwijking wordt indien mogelijk schriftelijk aan Opdrachtgever medegedeeld en er wordt getracht om in overleg te treden omtrent wijzigingen.
17.3 Opdrachtgever kan verzoeken om de overeenkomst uit te breiden of te wijzigen, zoals extra programma’s toevoegen aan het gekozen pakket. Employee Wellbeing Company BV is te allen tijde gerechtigd een verzoek tot wijziging van de overeenkomst te weigeren, zonder dat Employee Wellbeing Company BV schadeplichtig is tegenover Opdrachtgever. Indien Employee Wellbeing Company BV besluit om de aangegane overeenkomst op verzoek van Opdrachtgever te wijzigen dan aanvaardt Opdrachtgever dat de tijdsplanning en de prijs van de overeenkomst kunnen worden aangepast. Het niet of niet onverwijld uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van Employee Wellbeing Company BV op en is voor Opdrachtgever geen gerechtigde grond om de overeenkomst te ontbinden.
18. Prijs en kosten
18.1 Tussen Employee Wellbeing Company BV en Opdrachtgever geldt de prijs, zoals vermeld in de aanbieding, offerte, correspondentie of contract vermeerderd met eventuele bijkomende kosten.
18.2 Bijkomende kosten kunnen ontstaan door het afnemen van extra diensten of producten dan staande in de Offerte/ Overeenkomst, zoals het bijboeken van extra Trainingen & Webinars of andere aanvullende Losse programma’s.
18.3 De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief btw en andere heffingen van overheidswege.
18.4 In het geval Employee Wellbeing Company BV met de Opdrachtgever vooraf een prijsafspraak heeft gemaakt voor het verrichten van bepaalde diensten, en het verlenen van die diensten tot extra werkzaamheden dwingt die niet geacht kunnen worden onder die prijsafspraak te vallen en/ of die niet behoren tot de in de offerte overeengekomen werkzaamheden, zullen deze werkzaamheden worden beschouwd als meerwerk en, als zodanig apart als meerwerk in rekening worden gebracht voor het gebruikelijke tarief dat Employee Wellbeing Company BV voor haar diensten in rekening brengt.
18.5 In het geval dat Employee Wellbeing Company BV met de Opdrachtgever een bepaalde prijs overeenkomt, is het Employee Wellbeing Company BV toegestaan deze prijs te verhogen, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet- of regelgeving of haar oorzaak vindt op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren, zoals een prijswijziging van grondstoffen, valuta, lonen zonder dat Opdrachtgever in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden.
18.6 Licentiekosten voor een verlengde licentie kunnen jaarlijks worden verhoogd/ worden verhoogd met 5%.
18.7 Employee Wellbeing Company BV berekent de reiskosten die zij, of aan haar verbonden personen, maken naar Opdrachtgever. Deze kosten bedragen 0,50 eurocent per kilometer.
19. Betaling en incassokosten
19.1 Opdrachtgever is gehouden de facturen van Employee Wellbeing Company BV binnen een termijn als vermeld op de factuur te voldoen en indien geen termijn is vermeld uiterlijk 30 dagen na factuurdatum, op een door Employee Wellbeing Company BV aan te geven wijze in de valuta waarin is gedeclareerd, zonder dat aftrek, korting of verrekening is toegestaan. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting niet op.
19.2 Indien een Jaarprogramma wordt afgenomen en de licentie of een verlengde licentie niet (tijdig) is opgezegd. Dan is Opdrachtgever gehouden de kosten van de doorlopende licentie te voldoen.
19.3 Indien Opdrachtgever niet tijdig betaald als in art. 17.1 stuurt Employee Wellbeing Company BV een betalingsherinnering alvorens over te gaan op de maatregelen als in art. 17.3. Om haar moverende redenen kan Employee Wellbeing Company BV bij niet tijdige betaling besluiten direct over te gaan op de maatregelen als in art. 17.3.
19.4 Indien Opdrachtgever niet binnen de termijn als in dit artikel bepaald, het factuurbedrag heeft voldaan, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim zonder dat verdere ingebrekestelling is vereist. In geval van verzuim komen, naast betaling van het factuurbedrag, alle kosten ter verkrijging van voldoening – in en buiten rechte – en de kosten voor incasso, voor rekening van Opdrachtgever. Tevens is Opdrachtgever een rente verschuldigd, gelijk aan de wettelijke handelsrente, welke wordt berekend over het opeisbare bedrag vanaf het moment dat de Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag. De buitengerechtelijke incassokosten worden gesteld op 15% van het niet betaalde gedeelte van de declaratiebedragen. Indien de kosten hoger zijn dan 15% worden de werkelijk kosten aan Opdrachtgever in rekening gebracht.
19.5 Employee Wellbeing Company BV heeft het recht de door Opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de opeisbare factu(u)r(en) die het langst openstaan(t) en de lopende rente.
19.6 Indien de opdracht wordt gegeven (mede) door een ander dan Opdrachtgever dan is zowel Opdrachtgever als die ander hoofdelijk gehouden tot voldoening van hetgeen aan Employee Wellbeing Company BV toekomt.
19.7 Employee Wellbeing Company BV verlangt voordat de uitvoering van de opdracht plaatsvindt een aanbetaling van Opdrachtgever. Het bedrag kan in verschillende termijnen worden gefactureerd. Dit voorschot wordt met de einddeclaratie verrekend.
19.8 Daarnaast is Employee Wellbeing Company BV is gerechtigd periodiek te factureren indien de financiële positie of het betalingsgedrag van Opdrachtgever naar het oordeel van Employee Wellbeing Company BV daartoe aanleiding geeft. Employee Wellbeing Company BV is dan gerechtigd van Opdrachtgever te verlangen dat deze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door Employee Wellbeing Company BV te bepalen vorm en/of een voorschot betaalt. Wanneer deze verlangde zekerheid niet, of in onvoldoende mate naar oordeel van Employee Wellbeing Company BV door Opdrachtgever wordt gegeven is Employee Wellbeing Company BV gerechtigd, onverminderd overige rechten, de verdere uitvoering van de overeenkomst onmiddellijk op te schorten en is al hetgeen Opdrachtgever aan Employee Wellbeing Company BV uit welke hoofde dan ook verschuldigd is direct opeisbaar.
19.9 Indien Opdrachtgever een factuur niet binnen de betalingstermijn heeft voldaan, is Employee Wellbeing Company BV gerechtigd verdere verlening van diensten stop te zetten of op te schorten tot het moment van betaling van de openstaande factuur. Dit geldt ook voor andere overeenkomsten van Opdrachtgever dan de overeenkomst waarop de onbetaalde declaratie betrekking heeft. Employee Wellbeing Company BV is niet aansprakelijk voor schade, zowel direct als indirect, die mocht ontstaan als gevolg van het stopzetten of opschorting van de te leveren zaken of diensten. In geval een dienst is opgeschort of stopgezet, ontslaat dit Opdrachtgever niet van haar verplichting om de facturen alsnog te voldoen.
19.10 In geval Opdrachtgever in staat van liquidatie, faillissement of surséance van betaling verkeert zijn de vorderingen van Employee Wellbeing Company BV en de verplichtingen van Opdrachtgever jegens Employee Wellbeing Company BV onmiddellijk opeisbaar.
20. Onderzoek en klachten
20.1 Klachten met betrekking tot het factuurbedrag, de geleverde zaken of de uitgevoerde werkzaamheden dienen, op straffe van verval schriftelijk en zo gedetailleerd mogelijk omschreven, binnen 14 dagen na de factuurdatum respectievelijke het uitvoeren van de overeenkomst waarop de klacht betrekking heeft, ingediend te worden. Na het verstrijken deze termijnen wordt Opdrachtgever geacht akkoord te zijn met uitgevoerde werkzaamheden en/ of de facturen en vervallen al zijn rechten en aanspraken uit welke hoofde dan ook, ter zake van hetgeen waarover hij heeft gereclameerd of binnen die termijn had kunnen reclameren.
20.2 Klachten, van welke aard dan ook, schorten de betalingsverplichting niet op.
20.3 Employee Wellbeing Company BV streeft ernaar klachten binnen een redelijke termijn in behandeling te nemen. In geval van een gegronde klacht heeft Employee Wellbeing Company BV de keuze tussen a. hetzij verminderen van het in rekening gebrachte bedrag, b. hetzij de betreffende dienst opnieuw te verrichten, c hetzij een gedeelte van de reeds betaalde prijs te restitueren zonder verdere uitvoering aan de overeenkomst te geven. Wanneer het alsnog verrichten van de opdracht onmogelijk is of niet zinvol zal de aansprakelijkheid van Employee Wellbeing Company BV beperkt blijven conform artikel 13 van deze voorwaarden.
21. Aansprakelijkheid
21.1 Indien Employee Wellbeing Company BV aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling en voorwaarden is geregeld.
21.2 Voor zover aansprakelijkheid van Employee Wellbeing Company BV kan worden vastgesteld bij de uitvoering van een overeenkomst, dan zal deze te allen tijde beperkt zijn tot maximaal 50% van het (factuur)bedrag – en dan alleen in geval van ernstige tekortkoming van Employee Wellbeing Company BV – dat door Employee Wellbeing Company BV aan Opdrachtgever in rekening is gebracht voor de geleverde zaken en/of voor het verrichten van de werkzaamheden waarin de oorzaak van de schade is gelegen. Onder Employee Wellbeing Company BV zijn in deze en de volgende bepalingen van dit artikel mede begrepen zijn werknemers alsmede eventuele door hem bij de uitvoering van de opdracht ingeschakelde derden.
21.3 Aansprakelijkheid van Employee Wellbeing Company BV is onder meer uitgesloten voor indirecte schade, waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde winst, schade door bedrijfsstagnatie, gemiste besparingen, vertragingsschade, schade wegens overschrijding van de leveringstermijn, schade door gewijzigde omstandigheden, letselschade en zaaks schade, tenzij de schade direct te wijten is aan opzet of grove schuld van de zijde van Employee Wellbeing Company BV en Opdrachtgever bovendien aantoont dat haar ter zake geen verwijt treft.
21.4 Indien Employee Wellbeing Company BV aansprakelijk is voor schade aan personen of zaken, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat onder de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van Employee Wellbeing Company BV in dat geval wordt uitgekeerd, te verminderen met eventueel het toepasselijke eigen risico, naar inhoud van deze bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
21.5 Employee Wellbeing Company BV is voorts nimmer aansprakelijk voor schade als gevolg van gebrekkige medewerking, informatie of materialen van Opdrachtgever. Employee Wellbeing Company BV is niet aansprakelijk indien, tegen het advies van Employee Wellbeing Company BV in, Opdrachtgever eist dat er toch bepaalde werkzaamheden doorgang moeten vinden.
21.6 Employee Wellbeing Company BV is niet aansprakelijk voor eventuele directe of indirecte gezondheidsklachten en schade die eventueel optreedt tijdens of na een Training of Webinar of door het opvolgen van adviezen of het gebruik van onder meer EnergyPlatform, de EnergyScan, coachgesprekken en alle andere manieren waarop Employee Wellbeing Company BV haar dienstverlening aanbiedt, in de ruimste zin des woords.
21.7 Employee Wellbeing Company BV is niet aansprakelijk voor enige schade indien EnergyPlatform – door welke omstandigheid dan ook zoals onderhoud of technische problemen – niet of deels toegankelijk is.
21.8 Employee Wellbeing Company BV is niet aansprakelijk voor enige schade indien Opdrachtgever of door Opdrachtgever aangewezen persoon (vertrouwelijke) persoonsgegevens niet juist beschermd of beveiligd, opslaat etc. die via een dienstverlening van Employee Wellbeing Company BV zijn verzameld of door Employee Wellbeing Company BV beschikbaar zijn gesteld.
21.9 Employee Wellbeing Company BV is niet aansprakelijk voor het verlies van digitale data die zij aan opdrachtgever ter beschikking heeft gesteld. Of die Opdrachtgever zelf heeft verkregen via een van de dienstverlenende producten van Employee Wellbeing Company BV.
21.10 Eventuele schade toegebracht in de ruimte waar een Training plaatsvindt, waaronder begrepen de kosten van herstel, zijn voor rekening van de Opdrachtgever.
21.11 Voorwaarde voor het eventueel ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat Opdrachtgever na de ontdekking of het hadden behoren te ontdekken van enige schade, zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is de schade schriftelijk aan Employee Wellbeing Company BV meldt, doch uiterlijk binnen 2 weken.
21.12 Employee Wellbeing Company BV is steeds bevoegd de schade van Opdrachtgever zoveel mogelijk te beperken of ongedaan te maken, waartoe Opdrachtgever alle medewerking zal verlenen en Opdrachtgever is verplicht zijn/haar schade zoveel mogelijk te beperken of, waar mogelijk, ongedaan te maken.
21.13 Opdrachtgever vrijwaart Employee Wellbeing Company BV tegen en stelt Employee Wellbeing Company BV schadeloos voor alle aanspraken van werknemers en derden welke direct of indirect, middellijk of onmiddellijk met de uitvoering van de overeenkomst samenhangen en alle daarmee verband houdende financiële gevolgen.
21.14 Iedere vordering tot schadevergoeding jegens Employee Wellbeing Company BV vervalt één jaar nadat de overeenkomst is uitgevoerd, onverminderd de mogelijkheid van eerdere andere vervalgronden krachtens de wet.
22. Overmacht
22.1 Employee Wellbeing Company BV is niet aansprakelijk in geval van overmacht. Employee Wellbeing Company BV is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt of haar niet toerekenbaar is. Zolang de periode van overmacht voortduurt is Employee Wellbeing Company BV gerechtigd de verplichtingen krachtens de overeenkomst jegens Opdrachtgever op te schorten. Opdrachtgever is niet gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overmacht periode 3 maanden of langer bestaat en onder voorwaarde van art. 16.4.
22.2 In geval van overmacht kan Opdrachtgever geen aanspraak maken op enige schadevergoeding.
22.3 Onder overmacht wordt in deze voorwaarden onder meer verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet, jurisprudentie of in het verkeer geldende opvattingen wordt begrepen, alle van buitenkomende onheil, voorzien of niet-voorzien, waarop Employee Wellbeing Company BV geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Employee Wellbeing Company BV niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Ziekte, overlijden, werkstakingen of opzegging van aan Employee Wellbeing Company BV verbonden personen of van ingeschakelde derden, daaronder begrepen. Employee Wellbeing Company BV heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat Employee Wellbeing Company BV haar verbintenis had moeten nakomen.
22.4 Indien Employee Wellbeing Company BV ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Employee Wellbeing Company BV gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren en dient Opdrachtgever aan zijn verplichtingen jegens Employee Wellbeing Company BV te voldoen. Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst is.
23. Ontbinding, opzegging, opschorting
23.1 Employee Wellbeing Company BV is gerechtigd (verdere) uitvoering van de overeenkomst op te schorten of te (doen) ontbinden, indien Opdrachtgever niet aan haar betalingsverplichting voldoet, of Opdrachtgever andere verplichtingen niet nakomt, zoals het verstrekken aan Employee Wellbeing Company BV van juiste en voldoende informatie, of als Employee Wellbeing Company BV gegronde reden heeft te vrezen dat Opdrachtgever niet aan haar betalingsverplichting zal voldoen, of in het geval de omstandigheden waarvan Employee Wellbeing Company BV op het moment van totstandkoming van de overeenkomst van is uitgegaan zich zo aanmerkelijk wijzigen dat daardoor naleving van de overeenkomst of een deel daarvan in redelijkheid niet van Employee Wellbeing Company BV kan worden verlangd, onverminderd het recht van Employee Wellbeing Company BV om schadevergoeding te vorderen. Mocht Employee Wellbeing Company BV tot opschorting of ontbinding overgaan, dan is
Employee Wellbeing Company BV op geen enkele wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten die daardoor op enigerlei wijze zijn ontstaan, tenzij opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid van Employee Wellbeing Company BV.
23.2 Employee Wellbeing Company BV is bevoegd de afgifte van zaken of het verlenen van diensten die zij voor Opdrachtgever in verband met de uitvoering van een overeenkomst onder zich heeft, op te schorten, totdat alle openstaande facturen door Opdrachtgever voldaan zijn.
23.3 Voorts is Employee Wellbeing Company BV bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Employee Wellbeing Company BV kan worden gevergd. In het geval de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Employee Wellbeing Company BV op Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
23.4 Indien de ontbinding aan de Opdrachtgever toerekenbaar is, heeft Employee Wellbeing Company BV vanwege het ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies recht op een schadevergoeding van Opdrachtgever, voor zowel directe als indirecte schade, tenzij er feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan Employee Wellbeing Company BV zijn toe te rekenen. Indien laatstgenoemde het geval is, wordt voor de berekening van de schadevergoeding gekeken naar het gedeelte van schuld dat aan beide partijen is toe te rekenen.
23.5 Indien de Opdrachtgever zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is Employee Wellbeing Company BV gerechtigd de overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, daarentegen is Opdrachtgever, uit hoofde van wanprestatie, gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
23.6 Indien Opdrachtgever een geplaatste bevestigde offerte geheel of gedeeltelijk annuleert, blijft Opdrachtgever het gehele factuurbedrag van de onderliggende overeenkomst aan Employee Wellbeing Company BV verschuldigd, tenzij Employee Wellbeing Company BV hier uitdrukkelijk schriftelijk van afwijkt. Werkzaamheden die zijn uitgevoerd, vermeerdert met eventuele extra gemaakte kosten en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, worden integraal aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
23.7 In geval Opdrachtgever in staat van faillissement is verklaard of een verzoek daartoe bij de rechtbank is ingediend, indien Opdrachtgever surseance van betaling heeft aangevraagd of dit aan hem is verleend, indien het bedrijf van Opdrachtgever wordt stilgelegd of geliquideerd, indien beslag op zaken van Opdrachtgever wordt gelegd, dan wel indien Opdrachtgever onder bewind of curatele wordt gesteld, op Opdrachtgever (als natuurlijk persoon) de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen van toepassing is verklaard of is aangevraagd of een andere omstandigheid zich voordoet waardoor de Opdrachtgever niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het Employee Wellbeing Company BV vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen, zonder enige verplichting van Employee Wellbeing Company BV tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. Rechterlijke tussenkomst dan wel ingebrekestelling is hiervoor niet vereist. De vorderingen van Employee Wellbeing Company BV op de Opdrachtgever zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar.
24. Intellectuele eigendom
24.1 Alle rechten van intellectuele en/ of industriële eigendom alsmede soortgelijke rechten, ter zake van door Employee Wellbeing Company BV voor de Opdrachtgever uitgevoerde of voorgestelde diensten/ producten, komen uitsluitend toe aan Employee Wellbeing Company BV of aan licentiegevers of licentienemers van Employee Wellbeing Company BV.
24.2 Employee Wellbeing Company BV heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan haar zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van Opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.
24.3 Het is Opdrachtgever niet toegestaan om zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Employee Wellbeing Company BV, enige door Employee Wellbeing Company BV aan Opdrachtgever geleverde dienst/ product geheel of gedeeltelijk te verveelvoudigen, openbaar te maken, te wijzigen, of na te maken. Indien Opdrachtgever dit wel doet maakt zij inbreuk op het intellectueel eigendomsrecht van Employee Wellbeing Company BV en is zij schadeplichtig voor een bedrag van € 15.000, tenzij de werkelijke schade hoger ligt, dan is de Opdrachtgever het bedrag van de werkelijke schade aan Employee Wellbeing Company BV verschuldigd.
24.4 Met instemming van Opdrachtgever zal Employee Wellbeing Company BV de naam van Opdrachtgever en uitgevoerd werk voor haar eigen bevordering gebruiken. Zoals het opnemen van een verwijzing op de website van Employee Wellbeing Company BV naar Opdrachtgever.
25. Vrijwaring
25.1 Indien een goede uitvoering van de opdracht dit vereist zal Employee Wellbeing Company BV derden inschakelen en zal, waar mogelijk dit geschieden in overleg met Opdrachtgever en met inachtneming van de nodige zorgvuldigheid. Employee Wellbeing Company BV is niet aansprakelijk voor tekortkomingen of nalatigheid van deze derden, behoudens opzet of grove schuld van Employee Wellbeing Company BV.
25.2 Indien deze derden hun aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van een opdracht van Opdrachtgever willen beperken gaat Employee Wellbeing Company BV ervan uit en bevestigt zij zo nodig bij dezen dat alle haar gegeven opdrachten van de Opdrachtgever de bevoegdheid inhouden om een dergelijke aansprakelijkheidsbeperking namens de Opdrachtgever te aanvaarden.
25.3 Opdrachtgever vrijwaart Employee Wellbeing Company BV voor eventuele aanspraken van derden of haar werknemers, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden. Indien Employee Wellbeing Company BV uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is Opdrachtgever gehouden Employee Wellbeing Company BV zowel in als buiten rechte bij te staan, tenzij Employee Wellbeing Company BV hier uitdrukkelijk schriftelijk vanaf ziet, en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de Opdrachtgever in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Employee Wellbeing Company BV, zonder ingebrekestelling, gerechtigd daartoe zelf over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Employee Wellbeing Company BV en derden die daardoor ontstaan komen integraal voor rekening en risico van de Opdrachtgever.
25.4 Opdrachtgever vrijwaart Employee Wellbeing Company BV voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door de Opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.
26. Overig
26.1 Employee Wellbeing Company BV stelt gegevens, adviezen etc. digitaal beschikbaar. Indien Opdrachtgever gegevens op schrift wilt dan dient zij hier zelf zorg voor te dragen of hiertoe opdracht te geven aan Employee Wellbeing Company BV, die hiervoor extra kosten in rekening brengt.
26.2 In het geval Employee Wellbeing Company BV een sample, model of ander (digitaal) voorbeeld tentoonstelt of aan Opdrachtgever verstrekt, wordt dit slechts vermoed te zijn getoond of verstrekt bij wijze van aanduiding. De hoedanigheden van te leveren diensten kunnen van het model of voorbeeld afwijken, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen
27. Toepasselijk recht
27.1 Op alle overeenkomsten tussen Employee Wellbeing Company BV en Opdrachtgever en op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
27.2 Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze voorwaarden en overeenkomsten tussen Employee Wellbeing Company BV en Opdrachtgever en zullen worden beslecht door de rechtbank te Utrecht of een andere door Employee Wellbeing Company BV aangewezen rechter, zulks behoudens voor zover dwingende competentieregels aan deze keuze in de weg zouden staan.
27.3 De gang naar de rechter wordt gezien als uiterste redmiddel. Pas nadat Employee Wellbeing Company BV en Opdrachtgever zich ten volste hebben ingezet om het geschil in onderling overleg te beslechten zullen partijen het geschil aan de rechter voorleggen.
27.4 Indien Employee Wellbeing Company BV haar vordering in een gerechtelijke procedure (arbitrage en bindend advies daaronder begrepen) aanhangig heeft gemaakt, is Opdrachtgever gehouden de met deze procedure gemoeide werkelijke (proces) kosten te vergoeden, indien Opdrachtgever (in overwegende mate) in het ongelijk wordt gesteld.
28. Slotbepaling
28.1 De voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 67343031.
28.2 Deze voorwaarden blijven van kracht indien Employee Wellbeing Company BV van naam, rechtsvorm of eigenaar verandert.
28.3 Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.
Laatste versie 21 maart 2024.