Hünkemoller

Hunkemöller is het grootse lingeriemerk van de Benelux, opgericht in Nederland. Op het hoofdkantoor in Hilversum zijn 400 medewerkers actief. Met winkels in 18 verschillende landen is dit een serieuze partij in de retailbranche.

De uitdaging

Tegelijkertijd kampen medewerkers van Hünkemoller met uitdagingen op het gebied van werk-privé balans, leefstijl en werkdruk. Tevens opereert het bedrijf in een competitieve en uitdagende markt, waarin voortdurend nieuwe spelers opduiken. Dit vraagt veel van medewerkers. In het bijzonder de groei naar een omnichannel organisatie waarbij er een naadloze aansluiting van online en offline activiteiten wordt gevraagd. Om de consument zo goed mogelijk te kunnen bedienen, of volgens eigen zeggen een: “seamless shopper experience” neer te zetten.

De oplossing

Hünkemoller heeft zelf een programma ontwikkeld genaamd: Fun, Vital & Happy. EnergyPlatform is gevraagd om een bewustwordingscampagne over vitaliteit te implementeren. Dit vitaliteitsprogramma is beschikbaar gesteld voor alle 400 medewerkers van het retail bedrijf. Hierin wordt aandacht geschonken aan de thema’s: leefstijl, persoonlijke ontwikkeling en werk-privé balans. Medewerkers van Hünkemoller kunnen verschillende trainingsprogramma’s en workshops volgen waarin zij begeleid worden om te werken aan deze thema’s. Tevens wordt er campagne binnen het bedrijf gevoerd om medewerkers te motiveren en te activeren volgens verschillende nudging principes.

Het resultaat

We wachten nog op de resultaten van de campagne in combinatie met de aangeboden interventies. Wel kunnen we alvast melden dat het programma tot nu toe met een 7,9 wordt beoordeeld.

Wil jij meer achtergrondinformatie, feiten en cijfers over deze klantencase en/of wil je ook ontdekken hoe EnergyPlatform jouw organisatie kan mobiliseren tot een energiek en future proof bedrijf neem dan contact met ons op.

Ik wil meer informatie